התחבר


הרשם | שחזר סיסמא
 

משאית הובלה בקירור כחלק משרשרת טמפרטורה מבוקרת

cold_truck[1]

תהליך ההחסנה וההובלה של מזון מהיצרן עד הגיעו לצרכן הסופי מכונה "שרשרת טמפרטורה מבוקרת", שמירה על שרשרת קירור היא אינטרס של כולנו, היצרנים, הצרכנים והאחראים על בריאות הציבור.

מזג האוויר הישראלי החם במרבית העונה מחייב בפיקוח ושיפור תהליך זה. חלק חשוב בתהליך כולל הובלה בקירור הנעשית באמצעות משאיות קירור או רכבי קירור מיוחדים.

משאיות קירור

משאיות קירור הינם משאיות עם תא קירור מיוחד המאובזר בציוד המאפשר לשמור על טמפרטורה שונה, המשאיות משתמשות במד חום וברשם טמפרטורה המותקן בתא הנהג ומאפשר בקרה קבועה ותמידית של הטמפרטורה הנמצאת בתא הקירור של המשאית בכל הובלה בקירור.

בישראל פועלות כיום מעל 40 חברות הובלה המספקות שרותי הובלה בקירור, חברות אלו מחויבות לעמוד בתנאים מסוימים.

מדיניות ישראל להובלה בקירור

כאמור, שלב ההובלה הוא אחד השלבים החשובים בשמירת הטמפרטורה המבוקרת ולכן חוקקה מדינת ישראל חוקי הובלה בקירור המחייבות לקבל רישיון מתאים:

כל רכב המוביל מוצרי מזון חי חייב ב:

א. רישיון הובלה בקירור.
ב. רישיון עסק תקף של הרשות המקומית.
ג. אישור על בדיקת הכיול.

בדיקת כיול

בהתאם להוראות התקן הישראלי (ת"י 1291 מדצמבר 1997) חייב כל רכב המוביל מזון בטמפרטורה מבוקרת לעמוד בבדיקה חד-שנתית על-ידי "מעבדה מאושרת, הבדיקה נועדה לוודא כי מד הטמפרטורה ורשם הטמפרטורה מכוילים.

במהלך בדיקה השנתית חייב המוביל להציג אישור תקף של "מעבדה מאושרת".


באיזה קור צריכה להיות ההובלה

התקן האירופאי להובלה בקירור קובע כי תאי הקירור של המשאית המובילה את התכולה צריכים להיות בטמפרטורה של בין 20 צלזיוס ל-40 צלזיוס.

הטמפרטורה המדויקת תיקבע על פי  המובל. הובלה של ביצים חייבית להיות בטמפרטורה של עד 20 מעלות, מוצרי מזון, בשר וחלב עד מינוס 18 מעלות ובשר מיושן חייב על פי משרד הבריאות לעמוד בטמפרטורה שבים 0 ל 40 מעלות צלזיוס.

למידע נוסף על הובלה בקירור:

תגובות

תגובות