כל בעל רכב מכיר את החוויה הכרוכה בטסט המתקרב להגיע, רוב המכוניות בכביש הן בעלות שנתון של שנתיים ומעלה כך שרוב בעלי הרכבים חייבים על פי חוקי המדינה להעביר את רכבם טסט אחת לשנה באחד ממכוני הרישוי הקרובים אליו, בכל מקרה, נסיעה ללא רישיון רכב היא עבירה חמורה מאוד. ההיגיון העומד מאחורי הרעיון של הטסט הוא לשמור על הרכב תקין ובעיקר מהבחינה הבטיחותית, חשוב מאוד לשמור על תקינות הרכב לאורך כל השנה אך כמובן ובאופן טבעי לא כולנו בעלי מוסך ומומחים גדולים בתחום הרכבים.
הטסט עצמו
אז מה בעצם קורה בטסט עצמו? ובכן טסט לרכב נערך במכון מורשה על ידי משרד הרישוי וכולל אגרת רכב שנתית, ובנוסף תשלום במעמד הטסט עצמו. במהלך הטסט מתבצעות מגוון בדיקות לתקינות הרכב ולמערכות החשובות ברכב עצמו, כמו לדוגמה: מערכת הבלמים, מגוון בדיקות במנוע ובחלקים המחוברים אליו, בדיקת פנסים מעמיקה, ציריות פליטת גזים רעילים, ועוד בדיקות אשר בסופן מקבל בעל הרכב טופס ובו מצב הרכב, בשלב זה אם ישנן תקלות כל שהן שאינן מאפשרות לרכב לעבור את המבחן, יקבל בעל הרכב הארכה של הרישיון שלשבוע ימים בהם יהיה חייב לתקן את כל התקלות שהתגלו בזמן הטסט כמובן שאת התיקונים חייב יהיה לבצע במוסך מורשה על ידי משרד הרישוי, לאחר התיקונים בעל הרכב חייב לחזור למשרד הרישוי לבדיקה חוזרת שבה יבדקו שוב האם התקלות טופלו, במידה ובאמת כל התקלות נפתרו הרכב יקבל את המדבקה והחותמת על הרישיון המאשרים כי הרכב תקין לנסיעה.
נסיעה ברכב ללא רישיון
כאמור המדינה מחייבת את כל בעלי הרכבים להעביר את רכבם טסט פעם בשנה המאשר כי רכבם מותר לנסיעה מבחינה חוקית. נסיעה ברכב ללא רישיון רכב היא עבירה חמורה מאוד. נהג אשר נתפס ברכב ללא רישיון עד שישה חודשים יסתפק בשלב זה רק בקנס לא נעים לכיס, נהג שייתפס ברכב ללא רישיון מעל שישה כבר יוזמן לבית המשפט, שם כבר העבירה תחשב לחמורה יותר והטיפול בנהג יהיה בהתאם אך בהחלט הפסיקה יכולה להיות שלילת רישיון הנהיגה של מבצע העבירה, לא נעים בכלל. אם נסכם את הנושא אין ספק שהמסקנה הברורה היא שמעבר לחשיבות הגדולה של הטסט כדאי לטפל ברכב מהבחינה הבטיחותית ולהעביר את הרכב טסט בכל שנה על פי חוק.