![3[1]](http://www.car4net.co.il/wp-content/uploads/2014/01/31-300x168.jpg)
אם החלטתם לאחרונה כי ברצונכם לרכוש קרוואן נגרר ולהתחיל לחרוש את הארץ, ישנו סיכוי לא רע שאתם נמצאים כעת בעיצומם של החיפושים אחר הנגרר המושלם ביותר עבור הצרכים ומסגרת התקציב שלכם.
ראשית נאחל לכם מזל טוב ובהצלחה אך הרשו לנו להוסיף לכם שיקול קטן נוסף בבואכם לבחור את הקרוואן האולטימטיבי ביותר עבורכם, היא מידת ההתאמה בין הקרוואן החדש לסוג הרכב שבבעלותכם.
כמובן שבמידה ואתם מעוניינים לרכוש קרוואן ממונע, הרי שאין כל צורך לדון בכך, אך כל עוד אתם מחפשים קרוואן למכירה שאינו מצויד במנוע, אנחנו ממליצים לכם לקרוא בעיון את הדברים הבאים.
התקנות החדשות של משרד הרישוי
הנתון החשוב ביותר שיש לשים לב אליו הוא כושר הגרירה של הרכב שלכם. עד שנת 2008 משרד הרישוי הישראלי דגל בכך שהוראות היצרן של הרכב הן אלו שקובעות מבחינת החוק את כושר הגרירה של כל רכב. עם זאת, בשנת 2008 התקבלה החלטה ליישר קו עם המדיניות האירופאית בתחום הנגררים ולפיה יכולת הגרירה אינה נקבעת באופן בלעדי לפי נתוני היצרן.
משרד הרישוי מחליט מהו כושר הגרירה של כל רכב בהסתמך על שקלול של נתונים רבים בנוסחה ייחודית ולכן לפני הרכישה עליכם לוודא באופן שלא משתמע לשתי פנים כי הרכב שלכם אכן מתאים לגרירה של הקרוואן שמעניין אתכם. התקנות העכשוויות מבחינות בין רכבים פרטיים שנרשמו במשרד לפני שהשינויים נכנסו לתוקפם (הראשון לאפריל, 2008) לבין רכבים שנרשמו לאחר מועד זה. שימו לב, ללא בירור מעמיק וראשוני זה, ייתכן שתמצאו את עצמכם עם קרוואן משוכלל, מאובזר ומפנק שניתן לעשות בו שימוש אך ורק בחנייה הפרטית. ועל כל מקרה לידיעה כללית קראוון עד משקל של 1,500 ק"ג ניתן לגרירה ברשיון ב' כל שאר המשקלים מעל דורשים רשיון ג'.
התקנת ציוד גרירה
גם במידה ואתם בטוחים מעבר לכל צל של ספק כי הרכב שלכם מתאים לגרירה של הקרוואן שאתם מעוניינים לרכוש, חשוב ביותר לוודא כי בקרוואן וברכב מותקן הציוד המתאים. אי לכך, לאחר שדאגתם לבצע את ההתאמה ההכרחית ולאחר שטרחתם להוסיף לרישיון הרכב שלכם את הנתון שמציין את כושר הגרירה שלו (תנאי מקדים וחוקי לגרירת קרוואן), עליכם לוודא כי ברכב ובקרוואן מותקנים כף ריתום וכמובן שגם וו ריתום ושהציוד מאושר באופן חוקי על ידי משרד התחבורה. שימוש בציוד שאינו נושא אישור יכול להוביל לא רק לקנסות כבדים ולהשבתת הקרוואן אלא גם לסכנות בטיחותיות רציניות, הוראות היצרן קובעות קחו זאת לתשומת לבכם.
לא לשכוח ביטוח וטסט
מעבר לכל האמור לעיל, כאשר אתם מחפשים קרוואנים למכירה, זכרו כי במדינת ישראל גם הקרוואנים הנגררים נחשבים ככלי רכב לכל דבר ולכן בעלי הקרוואנים מחויבים על פי חוק לבטח אותם ולהעביר אותם טסט שנתי ללא קשר לרכב הגורר. עלות הטסט כיום היא 163 ₪ + אגרת רישוי והעלות של פוליסת הביטוח המקיף היא לרוב 2500 ₪ ללא כל תוספות מיוחדות( תלוי בדגם שאתם רוכשים) .