התחבר


הרשם | שחזר סיסמא
 

המדריך המקוצר לקניית רכב משפחתי

3

הרבה זוגות חווים תחושות משונות אחרי החתונה, דברים משתנים בין לילה, אך אצל רוב הזוגות השינויי הזה לא מורגש בתחום הרכבים של המשפחה, פה השינוי האמיתי יגיע רק לאחר הולדת התינוק הראשון, זה יתחיל בדברים קטנים כגון שלט בחלון האחורי של האוטו, נסיעה יותר זהירה של האב, ועוד דברים קטנים.

 בשלב זה מגיעה המחשבה שאולי עלינו להתרחב, משמע לקנות רכב משפחתי, רוב הזוגות בשלב זה של חייהם חושבים על החלפת הרכב הקיים לרכב משפחתי. החוק היבש אומר שככל שהמשפחה גדלה ויש יותר נפשות במשפחה, כך גם גדלות ההוצאות (אוכל, ביגוד, מוצרים לילדים ועוד…). השאיפה הבסיסיית של רובנו תיהיה אוטו גדול, מרווח, איכותי, חסכוני ונעים לנסיעה. ישנם לא מעט רכבים מקטגוריות שונות היכולים למלא משבצת זו כגון: קטגורית הסופר-מיני, מיני-וואן או מכוניות המנהלים אשר גם יכולות להתאים לצרכי המשפחה הממוצאת עם 4 נפשות, מבחינת גודל המכונית האיכות, הבטיחות והנוחות.

חשוב לשים דגש בקניית רכב משפחתי על המרכיבים הבאים: אמינות הרכב, ובטיחות הרכב. יש פה התנגשות לפעמים בין מודלים מסויימים של רכבים אשר מיוצרים על-ידי יצרניות שונות, כך לדוגמא מכוניות יפניות/דרום קוריאניות ידועות באמינותם אך פחות ברמת הבטיחות שהם מספקות ולעומת זאת מכוניות מתוצרת צרפת/גרמניה/וארה"ב ידועות בבטיחות שלהם אך פחות טובות ברמת האיכות למרות שבשנים האחרונות ישנה מגמה עולמית של שינוי סטנדרטים בכל הקשור לאיכות המכוניות. כאשר המכונית אותה החלטנו לקנות מגיעה לידינו להתרשמות ראשונית, יש לבדוק שהמכונית באמת מגיעה עם אמצעי הגנה אקטיבים.

מערכות הגנה שחשוב שיהיו ברכב

המערכות אשר חשובות לנו ואנו רוצים שיהיו חלק בלתי נפרד מהמכונית שלנו הינם ABS, אשר תפקידה לייצר מניעה של נעילת גלגלים, ובמקום זה לתת לנהג את היכולת לשלוט על ההיגוי גם כאשר הוא נמצא במצב מסוכן ומלחיץ כגון החלקה (לרוב כאשר נחליק ננסה לבצע עצירת חרום, דבר העלול לנעול את הגלגלים, מערכת הABS לא מאפשרת לזה לקרות). מערכת נוספת שעליה לא נוותר הינה מערכת הESP (מערכת בקרת יציבות) שבודקת באופן רציץ ותמידי את מצב הנסיעה של הרכב, ובנוסף היא בעלת יכולות לעזור לנהג במקרי קיצון מסוכנים, (לדוגמא אם נהג נכנס מהר מידי לתור סיבוב בכביש – המערכת תזהה זאת ותימנע מגלגל אחד להסתובב בצורה מהירה בהרבה מהגלגל השני, מצב היכול להביא את הרכב לסחרור והתהפכות). עקב הבנת החשיבות הגדולה של המערכת הזו, כיום בישראל ישנו תקן המחייב מכוניות משנת ייצור 2011 שהמערכת הנ"ל תיהיה מותקנת בהם על ידי היצרן (או ע"י המשווק המורשה אם היצרן מסרב להוסיף מערכת שכזו).

   נספח נוסף הקשור לבטיחות הוא מערכת כריות האוויר של המכונית, ישנו צורך לבדוק שמורכבות כריות אויר בכל מושבי הרכב, והעדיפות היא לכריות אוויר שנותנות הגנה של 360 מעלות, כלומר לא נפתחות במצב תאונה רק מקדימה אלא גם מצידי המכונית, בעניין כריות האוויר והתינוקות שברכב יש לבדוק שהילד יושב על "booster" כיסא המיועד לתינוק, אחרת הוא יכול להיווצר מצב של חנק כתוצאה מפתיחתה של הכרית. אם אין ברשותינו כיסא שמיועד לתינוקות, האופציה העומדת ברשותינו היא ניתוק כרית האוויר ליד מושב הילד.

   אם החלטנו לקנות או לשכור מכונית מחברת ליסינג יש להקפיד שבעתיים על פרטים אלו, כי ישנם חברות ליסינג בשוק אשר מנתקות את אמצעי ההגנה הללו, ואנחנו הרי לא רוצים שבזמן אמת אחת מהמערכות החיוניות להצלת חיי אדם לא יפעלו, או יתפקדו בחסר.

   כלל נוסף הכדאי לשנן הינו "נסיעת המבחן", לפני שנרכוש לעצמו משפחתית חדשה, רצוי לחוש את הרכב, את איכות הנסיעה, תגובות הרכב, יכולת ההאצה והבלימה שלו ובאופן כללי לראות האם נוח לנו עם הרכב והאם אנו מסתדרים איתו על הכביש, כי בסופו של דבר לנוחות הנהג וביטחונו במכוניתו יש משקל רב מאוד במניעת התאונה הבאה, ולכן נרצה להתרגל לרכב לפני שנחליט לקנות אותו ולעלות איתו על הכביש.

   אם כבר החלטנו לרכוש רכב חדש שכזה, נציב לעצמנו תקציב אותו לא נרצה לעבור (תקרת שכר). ובנוסף לא נוותר על על אמצעי הבטיחות ההכרחיים לנו, כי לא ניהיה מוכנים לסכן את חיינו ועוד יותר מזה את חיי ילדינו. השאיפה שלנו צריכה להיות לרכב כמה שיותר איכותי מבחינת חידושים וגאג'אטים, מבלי לוותר על רמת הבטיחות. עוד נבדוק את גודל הרכב, נאם גם לאחר שנכניס 2 כסאות של תינוקות עוד יהיה מקום לשבת, והאם תא המטען מספיק גדול. יש לקחת בחשבון אלמנט נוסף והוא מה מטרת הרכב (נסיעות קצרות לגני הילדים, או נסיעות ארוכות לטיולים ועבודה במקום מרוחק, או גם וגם), ואת האזור הגיאוגרפי שאליו הרכב השתייך – איזור הררי או איזור מישורי.

בברכה, מיקי אלון מנכ"ל

 

תגובות

תגובות