מעניין לדעת שמנוע הדיזל בשונה ממה שנהוג קיים כבר מתחילת המאה הקודמת, את המנוע המציא בחור גרמני העונה לשם דיזל. מנוע הדיזל בדומה למנוע הבנזין הוא מנוע הבנוי על ידי שריפה פנימית, אך בשונה ממנוע הבנזין שהצילינדר בו נכנס אוויר ובנזין באותה מידה, ובמנוע הדיזל נכנס אוויר נקע הנדחס ועקב כך יוצר חום גבוה. בשנים האחרונות מורגשת עלייה משמעותית ברכישת רכבים הממונעים על ידי מנועי דיזל, כך נכון הדבר גם לגבי השוק וכיום אפשר לומר שרכבי הדיזל נמכרים לא פחות מרכבים בעלי מנוע בנזין, אחת הסיבות לשינוי טמונה בעובדה שעד לפני שנים לא רבות רכבי הדיזל היו מאבדים מערכם הרבה יותר מרכבי הבנזין כיום מחירם בשוק הוא בהתאם להיצע והביקוש הגודל כל הזמן.
יתרונות וחסרונות
לשני סוגים הרכבים ניתן למצוא יתרונות רבים וחסרונות רבים למנוע הדיזל יתרונות רבים לדוגמה: תצרוכת הדלק הנמוכה ביחס למנוע הבנזין, וגם ניתן למצוא סולר זול יותר, מנועי הדיזל ידועים כאמינים יותר, החסרונות של מנועי הדיזל מתבטאים בעיקר בכך שהמנוע עצמו בדרך כלל גדול יותר ומרעיש יותר ביחס למנוע הבנזין, חלקי החילוף שלו יותר יקרים, חשוב לטפל במנוע במוסך מהימן המתמחה במנועי דיזל לא כל מוסך או מכונאי מתמחה בסוג מנוע זה, רכב הממונע בדיזל בדרך כלל ירגיש ככבד יותר מבחינת הנסיעה על הכביש, בדרך כלל הטיפול גם יעלה יותר במנועי הדיזל. מה שחשוב לציין בהקשר לחסרונות המנוע זה שבהחלט ניתן לומר שכל הבעיות הולכות ומצטמצמות בשנים האחרונות והמנועים הופכים ליעלים יותר מתקדמים יותר וכמובן אמינים יותר.
ערך שוק
אם עד לפני שנים לא רבות ערך השוק של רכבי הדיזל היה יורד ממש מהר ביחס למנוע המקביל מנוע הבנזין כיום כבר לא כך הדבר ובעיקר בגלל ההתפתחות של המנועים. כיום ניתן למצוא אין ספור רכבי דיזל על הכבישים, לרוב נהגי המוניות יעדיפו רכב בעל מנוע דיזל, ובאמת היתרון של רכבי הדיזל מתבטא בנסיעות ארוכות ולמי שגומע קילומטרים רבים בשנה. מנועי הדיזל הגיעו גם למשאיות ולרכבי השטח כך שהאפשרויות כיום הן רבות מאוד, חשוב לטפל באופן קבוע ברכבים אלו וכשמגיעים לרגע המכירה יהיה קל יותר למכור רכב בעל מנוע דיזל במצב טוב.