
שיטת הליסינג המימוני מוכרת מאד בארה"ב ונכנסת בשנים האחרונות גם לשוק הישראלי.
הרעיון הוא פשוט. נניח שאין לך הון התחלתי מספיק כדי לרכוש רכב חדש, איכותי או בקיצור – רכב החלומות שלך, אבל אתה מאד רוצה לרכוש אחד כזה במחיר סביר ובאופן כזה שלא יכניס אותך לעלויות מימון מוגזמות.
עלות המקדמה היא בד"כ בשעור של כ- 30%. כאן נכנסת לתמונה שיטת הליסינג המימוני או בשמו הנוסף – ליסינג פרטי.
הרעיון אומר שמספיק לתת הון ראשוני נמוך יחסית כמקדמה (הכל תלוי כמובן בעלות הרכב) , ובכל חודש במשך כ- 3 שנים לשלם מאות שקלים ולקבל בתמורה רכב חדש, חדיש, בטיחותי. הסכום הזה לא אמור לסתום גם את מסגרת האשראי, כך שזה יתרון נוסף.
מעבר ליתרון הכספי הניכר בשיטה זאת, צריך לקחת בחשבון שמעתה אתה לא דואג יותר לנושא ירידת הערך של הרכב (הרי בכל רכב חדש שהיית קונה – היית צריך לקחת בחשבון ירידת ערך של עשרות אחוזים במשך השנים).
יתרון נוסף הוא שאין צורך לדאוג בכלל לנושא המכירה של הרכב. וזאת מכיון שבעצם לא רכשת את הרכב, אלא נסעת עליו. צריך לקחת בחשבון שאתה אחראי על כל נושא הטיפולים ברכב.
אתה בעצם משלם סכום קבוע כמו שהיית משלם בליסינג אם היית לוקח ממקום העבודה למשל.
כשתקופת הליסינג מסתיימת, אפשר לעשות טרייד אין שוב ולשדרג את הרכב או לרכוש את הרכב במחיר הזדמנות ידוע מראש ולרשום את הרכב על שמך.
יש אפשרות נוספת – להחזיר את הרכב ללא התחייבות בתום התקופה.
ישנה אפשרות נוספת, שבה מציעה חברת הליסינג המימוני עסקה שמאפשרת תפעול של כלי הרכב.
כלומר – מעתה אתה לא אחראי על העברת טסט של הרכב, תשלום רשיון רכב, רכישת ביטוח וכו'.
במקרה כזה של עסקה, אחראית חברת הליסינג על רכישת פוליסת הביטוח. צריך לשים לב לכיסויים מיוחדים כמו כיסוי עבור שמשות, שרותי דרך, גרירה וכו'
בברכה אילון מיקי מנכ"ל car4u